اگر-حکومت-به-وضعیت-نابسامان-قندوز-توجه-نکند، نافرمانی-مدنی-میکنیم

شماری از باشندگان ولایت کندز می‌گویند؛ بیشتر از ۸۰ درصد خاک این ولایت در اختیار مخالفین دولت قرار دارد و حکومت برای پاکسازی این ولایت از وجود مخالفین هیچ اقدامی نکرده است.

به گزارش افغان خبر؛ شماری از باشندگان ولایت قندوز در یک عمل اعتراضی امروز (پنج شنبه 20 عقرب)  در کابل گفتند؛ حکومت وحدت ملی عامل اصلی سقود ولایت کندز به دست مخالفین دولت است و باشندگان این ولایت از حکومت میخواهند که این ولایت را از وجود مخالفین پاکسازی کند و در غیر آن دست به نافرمانی مدنی از حکومت خواهند زد.

غلام محی الدین صاحب زاده یک تن از باشندگان ولایت کندز گفت؛ مقصر اصلی سقوط کندز به دست مخالفین دولت، حکومت وحدت ملی است و باید به مردم کندز خسارت دهد.

این باشندگان معترض از دولت افغانستان خواهان شناسایی عاملین سقودط کندز شدند و خواستند که انان به پنجه قانون سپرده شوند.

آقای صاحب زاده بیان داشت؛ این چهارمین اعتراض باشندگان این ولایت است که از حکومت میخواهند ولایت شان را از وجود مخالفین دولت پاکسازی کند اما تا هنوز از سوی حکومت توجه صورت نگرفته است.

صاحب زاده افزود؛ مردم کندز دیگر دست به اعتراض مدنی نخواهند زد، بلکه دست به نافرمانی از حکومت وحدت ملی خواهند زد.

این باشندگان گفتند؛ حکومت وحدت ملی با شعارهای پوشالی و وعده‌های سر خرمن در پی اغفال اذهان عامه هستند و جنایت کاران را توجیه میکند و عاملان سقوط کندز را مدال افتخار می‌دهد.

انان بیان داشتند این عمل حکومت سبب رشد دهشت افکنان در کشور میشود.

از سوی دیگر صفی الله احمد گفت؛ تنها شهر کندز در اختیار حکومت قرار دارد و اطراف شهر در اختیار مخالفین دولت است که اگر حکومت برای پاکسازی این ولایت اقدام نکند، احتمال سقوط دوباره کندز بعید نیست.

کندز یکی از ولایت های ناامن در کشور است که در مدت بیشتر از یک سال دو بار به دست مخالفین سقوط کرده است.

اگر حکومت به وضعیت نابسامان قندوز توجه نکند، نافرمانی مدنی میکنیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد